Bevrijdingsconcert

5 mei 2014 om 19:00 - 20:30

Het jaarlijkse concert in Woonzorgcentrum De Drie Hoven in Amsterdam Nieuw-West.

Traditiegetrouw geeft de Wester Harmonie sinds 2003 op Bevrijdingsdag op uitnodiging een concert in De Drie Hoven. De Westerharmonie bestaat uit ruim 30 enthousiaste muzikanten en staat onder leiding van Alida Holwerda. De harmonie brengt een feestelijk en aansprekend programma. Alle inwoners van Nieuw West zijn van harte welkom, jong en oud. Het concert is openbaar toegankelijk.

Bevrijdingsdagconcert05052014De Wester Harmonie is een amateurorkest en bestaat uit mensen met tenminste één overeenkomstige eigenschap: plezier in het spelen, maar met een serieuze ondertoon. Onder leiding van dirigent Alida Holwerda speelt de Wester Harmonie een gevarieerd programma: van concertstukken tot swingende nummers. Het repertoire van de Wester Harmonie is breed, een verscheidenheid aan stijlen uit vele eeuwen. Regelmatig worden werken van hedendaagse componisten ten gehore gebracht.

Het  programma bestaat uit:

Concert in de Drie Hoven

Pauze

• Ouverture Nabucco (Verdi)
  • Dans van de suikerfee uit De Notenkraker Suite (Peter I. Tsjaikovsky, arr. Paul Lavender)
  • Benny Goodman Goodies (arr Piet Engels)
  • The second waltz (Shostakovitch) met – traditiegetrouw – een bijzondere gastdirigent
  • Marsch oder ‘Die Versuchung’ (Marcel Wengler)

5 mei 2014
,