Het Orkest

Het orkest van de Wester Harmonie bestaat uit mensen die tenminste één eigenschap delen: plezier in het spelen, maar met een serieuze ondertoon.

De ca. 30 leden hebben uiteenlopende muzikale ervaring. Veel leden spelen naast dit orkest nog in een ander ensemble zoals een kamerorkest, blaaskwintet, straatorkest of bigband. De leeftijd van de muzikanten varieert van rond de 25 jaar tot 60+. Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe leden om onze vereniging te versterken.

Concerten op maat

De Wester Harmonie is een symfonisch blaasorkest dat met verrassende voorstellingen het begrip harmonie een geheel nieuwe inhoud wil geven. De Wester Harmonie treedt graag op in de openlucht en wordt ook uitgenodigd om te spelen in bejaardenhuizen en op volkstuincomplexen. Het bedenken van een activiteit op maat, zoals een kinderconcert met leuke, educatieve quiz, behoort tot onze traditie. Dat daarbij instrumenten worden voorgesteld en naar ritmes en sfeer van de muziek wordt gevraagd, valt ook bij volwassen in de smaak. Het orkest treedt ook op met andere gezelschappen. Bekijk daarvoor onze hoogtepunten.

Sfeer van het orkest proeven? Lees onze columns!