Kerstconcert Buitenveldert

15 december 2018 om 13:00 - 14:30

Op zaterdag 15 december 2018 verzorgt de WesterHarmonie samen met het zangkoor B’choir uit Badhoevedorp een kerstconcert bij het verzorgingstehuis Buitenveldert van de Stichting Cordaan.

Programma

Naast bekende kerstliedjes staan o.a. de volgende muziekstukken op het programma

WesterHarmonie:

• An English Christmas (Philip Sparke)
  • Polish Christmas music (Johan de Meij)
  • Danse des Chevaliers uit Roméo en Juliette (Sergei Prokofiev, arr. Gerard den Dekker)
  • Paris Montmartre (Hubert Giraud, George Auric & Louis Abel, Pierre Louiguy, Joseph Kosma, Henri Betti, arr. Toshio Mashima)

WesterHarmonie en B’Choir

• Viva La Vida (Coldplay, arr. L. Bak)

B’Choir:

• The Rose – Bette Midler
  • Count on me – Bruno Mars
  • Don’t stop – Fleetwood mac
  • Hallelujah – Leonard Cohen
  • Scarborough Fair – English
  • Santa baby – Eartha Kitt
  • Walking in a winter wonderland – Ala versie Jason Mraz

Een keuze uit de volgende samenzang

• Komt allen tezamen
  • Nu zijt wellekome
  • Stille nacht, heilige nacht
  • De herdertjes
  • Gloria in excelsis Deo
  • O Denneboom
  • (I’m dreaming of a) White Christmas
  • Let It Snow
  • Jingle Bells
  • Rudolf The Rednosed Reindeer

B’Choir is een gemengd zangkoor uit Badhoevedorp. Het koor bestaat uit ongeveer 30 leden en is opgericht in 2010. Onder begeleiding van een dirigente/zangdocente en pianiste Karen de Vries worden elke donderdagavond uiteenlopende 3- tot 4-stemmige arrangementen ingestudeerd. Hun doel is om lekker samen te zingen, maar zeker ook om te groeien als koor.

De WesterHarmonie bestaat uit ca. 30 hout- en koperblazers en percussionisten onder leiding van dirigent Rob van der Sterren. Ten tenminste één eigenschap delen zij: plezier in het spelen, maar met een serieuze ondertoon. Als symfonisch blaasorkest verzorgt het amateurorkest verrassende voorstellingen op verschillende locaties, bijvoorbeeld met straatconcerten, in bejaardenhuizen en op volkstuincomplexen. Bij kinderconcerten worden de verschillende instrumenten voorgesteld en is er een leuke, educatieve quiz. Daarbij wordt er gevraagd naar ritmes en sfeer van de muziek en leren kinderen de instrumenten (her)kennen.

15 december 2018
,