• Dit evenement is voorbij.

Kerstconcert WesterHarmonie én Amsterdams Kerstkoor

16 december 2016 om 20:00 - 22:00

€10

Op vrijdagavond 16 december 2016 verzorgen de WesterHarmonie én het Amsterdams Kerstkoor een prachtig en sfeervol kerstconcert in het 17e eeuwse kerkje van Sloterdijk. Te midden van de snelwegen, spoorlijnen en bedrijven is deze historische locatie nog een kleine dorpse plek.

WesterHarmonie

De WesterHarmonie bestaat uit ca. 30 hout- en koperblazers en percussionisten onder leiding van dirigent Alida Holwerda. Ten tenminste één eigenschap delen zij: plezier in het spelen, maar met een serieuze ondertoon.
Als symfonisch blaasorkest verzorgt het amateurorkest verrassende voorstellingen op verschillende locaties, bijvoorbeeld met straatconcerten, in bejaardenhuizen en op volkstuincomplexen.  Bij kinderconcerten worden de verschillende instrumenten voorgesteld en is er een leuke, educatieve quiz. Daarbij wordt er gevraagd naar ritmes en sfeer van de muziek en leren kinderen de instrumenten (her)kennen.

Amsterdams Kerstkoor

Het Amsterdams Kerstkoor (AKK)

Op het repertoire van het AKK staan prachtige Spaanse, Franse, Italiaanse, Engelse en/of Nederlandse kerstliedjes, sommige al uit de 16e eeuw. Het is een bijzonder koor dat bestaat uit 25 ervaren koorleden die schitterend 4-stemmig zingen onder leiding van dirigent Marja Oldenhave. Met haar jarenlange ervaring, professionele aanpak en aanstekelijk enthousiasme zorgt zij er voor dat het Amsterdams Kerstkoor elk najaar bijeenkomt om het kerstrepertoire in te studeren.

Programma WesterHarmonie

• Ouverture uit Music for the Royal Fireworks – G.F. Händel, arr.Ivo Kouwenhoven
  • First Suite – G. Holst
  • Gabriella’s song – Stefan Nilsson/Py Bäckman, arr. Mario Bürku met solo voor altsaxofoon
  • Aria met solo voor tenorsaxofoon – Robert Finn
  • Little Drummer Boy
  • Rudolph, the red nosed reindeer
  • (I am dreaming of a) White Christmas
Petruskerk Amsterdam Sloterdijk

Met het Amsterdams Kerstkoor

• Let it snow
  • Stille nacht, heilige nacht

Samenzang

• Hark! The herald Angels sing
  • Komt allen tezamen

Tot zover het programma van de WesterHarmonie. Het programma van het Amsterdams Kerstkoor volgt binnenkort.

Petruskerk Amsterdam SloterdijkEntree: € 10, kinderen t/m 11 jaar €5
Kaarten voorafgaand aan het concert in de kerk verkrijgbaar.

Datum:
16 december 2016