Kerstconcert met het Amsterdams Kerstkoor

15 december 2019 om 15:00 - 17:00

In het hart van Amsterdam, in de Dokzaal, verzorgden de WesterHarmonie én het Amsterdams Kerstkoor op zondagmiddag 15 december 2019 van 15.00u – 17.00u een prachtig en sfeervol kerstconcert.

De Westerharmonie speelde onder leiding van Rob van der Sterren.
Dirigente van het Amsterdams Kerstkoor was Marja Oldenhave.

Programma

Naast bekende kerstliedjes stonden de volgende muziekstukken bij de WesterHarmonie op het programma:

• Orphée aux enfers – Jacques Offenbach / arr. Lorenzo Pusceddu
  • L’Arlésienne (deel 1) – G. Bizet / arr. L. Chomel
  • Sleigh ride –  Anderson / arr. Mellema
  • Christmas rhapsody – Newell H. Long
  • Jingle bells (in concert) – Frede Gines
  • Wonderfull Christmas time – Koos Mark

In de pauze werd vooral van onze zelfgebakken taarten en andere heerlijkheden.

Toegangskaarten

Entreeprijs (inclusief koffie/thee in de pauze): €10, kinderen t/m 11 jaar €5.
Kaarten aan de zaal verkrijgbaar.
Voorverkoop kaarten: stuur een mail naar penningmeester@westerharmonie.nl.

Download hier de

De WesterHarmonie bestaat uit ca. 25 hout- en koperblazers en percussionisten onder leiding van dirigent Rob van der Sterren. Ten tenminste één eigenschap delen zij: plezier in het spelen, maar met een serieuze ondertoon. Als symfonisch blaasorkest verzorgt het amateurorkest verrassende voorstellingen op verschillende locaties, bijvoorbeeld met straatconcerten, in bejaardenhuizen en op volkstuincomplexen. Bij kinderconcerten worden de verschillende instrumenten voorgesteld en is er een leuke, educatieve quiz. Daarbij wordt er gevraagd naar ritmes en sfeer van de muziek en leren kinderen de instrumenten (her)kennen.

Op het repertoire van het Amsterdams Kerstkoor  staan prachtige Spaanse, Franse, Italiaanse, Engelse en/of Nederlandse kerstliedjes, sommige al uit de 16e eeuw. Het is een bijzonder koor dat bestaat uit 25 ervaren koorleden die schitterend 4-stemmig zingen onder leiding van dirigent Marja Oldenhave. Met haar jarenlange ervaring, professionele aanpak en aanstekelijk enthousiasme zorgt zij er voor dat het Amsterdams Kerstkoor elk najaar bijeenkomt om het kerstrepertoire in te studeren.

15 december 2019
,