Nazomerconcert in Tuinpark Eigen Hof in Sloten

30 augustus 2014 om 13:00 - 14:45

Zaterdag 30 augustus 2014 speelt de WesterHarmonie van 13.00 – 14.45 uur op Tuinpark de EIGEN HOF in Amsterdam, Sloten. In het kader van de landelijke ‘Dag van de tuin’ verzorgt het orkest een zomers programma waarin het thema “suiker” centraal staat.

dirigente Alida Holwerda in de EigenHof 2013Het orkest verzorgt onder leiding van Alida Holderda een zomers programma waarin het thema “suiker” centraal staat: een toepasselijk onderwerp voor het orkest, omdat precies 110 jaar geleden de WesterHarmonie als personeelsorkest van de Wester Suiker Fabriek werd opgericht.

De Eigen Hof is een tuinpark met lommerrijke wandelpaden, mooie waterpartijen, een speeltuin en een heemtuin met bijzondere planten. Op 30 augustus, de “Dag van de tuin”, is het park opengesteld voor bezoekers tussen 11.00 en 16.00 uur. Er is van alles te doen: voorafgaand aan het concert is er een kinder-/familiespeurtocht en zijn privétuinen opengesteld. Om 15 uur geeft bomenexpert Bram van de Kreeke een rondleiding langs karakteristieke bomen op het park. Toegang en deelname aan alle activiteiten, dus ook het concert, is gratis.

De ‘Dag van de tuin’ is geïnitieerd door de overkoepelende organisatie van volkstuinders (AVVN) om te laten zien dat volkstuinen veel moois te bieden hebben, ook voor mensen die zelf geen volkstuin hebben.

30 augustus 2014
, , ,