Vacature voor dirigent

Per september 2024 is de Wester Harmonie op zoek naar een nieuwe dirigent (m/v).

Wie zijn wij?

De “Wester” is een levendige vereniging van ruim 30 leden die dit jaar haar 120-jarig jubileum viert. Het orkest repeteert op de vrijdagavonden van 20:15 tot 22:30 uur in Amsterdam Nieuw-West. Dat doen we intensief en met veel plezier. Bij thematische concerten presenteren we graag een gevarieerd programma op ludieke wijze.

Werkzaamheden bij de WesterHarmonie:

• Je hebt de muzikale leiding over het harmonieorkest tijdens repetities en optredens.
  • Je maakt deel uit van de muziekcommissie waarmee je een uitdagend en gevarieerd repertoire samenstelt, dat aansluit bij de vaardigheden en interesses van de leden.
  • Je maakt, indien nodig, partijen geschikt voor de bezetting en het niveau van het orkest.
  • Je inspireert en begeleidt het orkest om ons muzikale talent verder te ontwikkelen.

We zijn op zoek naar een enthousiaste dirigent die beschikt over:

• kennis van en affiniteit met een breed muzikaal spectrum (klassiek- modern – film – jazz-pop).
  • ervaring met HaFaBra directie en je bent studerend of afgestudeerd HaFaBra dirigent (conservatorium of vergelijkbaar niveau).
  • goede communicatieve- en leiderschapsvaardigheden en een positieve en inspirerende houding.
  • flexibiliteit en aanpassingsvermogen om te werken met musici van verschillende niveaus (speelniveau:  4e/3e divisie).
  • initiatief en durf.

We zijn op zoek naar een enthousiaste dirigent die beschikt over
• flexibiliteit en aanpassingsvermogen om te werken met musici van verschillende niveaus.
• initiatief en durf.

Sollicitatieprocedure:

Ben jij – of ken jij – iemand die zich herkent in de bovenstaande beschrijving? Stuur dan voor 1 juni 2024 een e-mail met je motivatie en cv naar secretaris@westerharmonie.nl. Uit de sollicitaties worden kandidaten uitgenodigd voor een gesprek en mogelijk volgt daarna een proefdirectie. Voor meer informatie mail of bel je met Dennis van der Coelen, telefoon 0648723492 (tussen 19.00-22.00 uur).dirigeerstok""