2005: Dubbelconcert met The Edinburgh Brass Band

In 2005 gaf de Wester Harmonie samen met de Edinburgh University Brass Band een dubbelconcert buiten op het plein voor de Stopera in Amsterdam. Daarbij viel de dirigent, Vincent van den Bijlaàrd, bij het studentenorkest in op de besbas. De Schotse studenten hadden met de Wester Harmonie contact gezocht, om met Nederlandse musici kennis te maken. Om daarvoor meer gelegenheid te hebben, wilden ze daarna graag met alle muzikanten ergens eten. Een restaurant huren voor 80 mensen zou niet gemakkelijk zijn en voor de studenten bovendien wellicht wat duur. In het Wertheimpark hebben we toen een picknick georganiseerd. Leden van de Wester Harmonie hadden allerlei happen gemaakt, er was drank genoeg en we beleefden samen een geweldige middag, zonder kosten voor de Schotten. Er bleven veel overheerlijke guiches, salades en taarten over. Die avond beleefden de daklozen in het park een culinair hoogtepunt!