Op zaterdag 28 juni 2014 was het zover: de WesterHarmonie vierde het 110-jarig bestaan met een feestelijk concert onder leiding van Alida Holwerda.Lees verder…
Op zaterdag 29 juni waren we wederom te gast in Tuinpark Wijkergouw voor het inmiddels beroemde kinderconcert. Dit was ook het laatste concert met onze dirigent Vincent van den Bijlaard.
Voorafgaand kwam iedereen bijeen voor een picknick op de tuin van Piet en namen de muzikanten afscheid van de dirigent.
Op 7 oktober 2012 speelde de Wester Harmonie tijdens de Sloterproms in Theater De Meervaart. Het was een theatraal spektakel à la Night of the proms dat de muzikale rijkdom van Amsterdam Nieuw-West toonde: een concert met 22 ensembles en 250 musici! Onder regie van Christiaan Mooij was Muziekpodium verantwoordelijk voor een verrassend programma waarin het 60 jarige bestaan van de Westelijke Tuinsteden centraal stond.
Op de lessenaar stonden: Rikudim en een speciale compositie van Selim Dogru: de Nieuw-West Harmonie.
Op 25 november 2010 werd ‘Alice’ als het concoursstuk op het BAAM-Festival uitgevoerd. Uit het rapport van de jury (“heerlijk”, “wow! wat een show!”, “zeer aangenaam en verrassend”, “geweldig, eindelijk iets anders”) blijkt dat hierbij de doelstelling van de Wester Harmonie ruimschoots gehaald werd.