« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Bevrijdingsconcert in Sloten

5 mei 2023 om 17:30 - 19:00

Vrijdagavond 5 mei 2023 speelde de WesterHarmonie traditiegetrouw vrolijke vrijheidsmuziek op uitnodiging van Dorpsraad Sloten – Oud Osdorp in Amsterdam, Sloten. Het orkest stond onder leiding van dirigent Rob van der Sterren.

Opname van het openingsstuk: Concerto d’Amore van Jacob de Haan.

Het programma was divers en sfeervol en gaf alvast een vooruitblik op het concert “The Roaring Twenties”  dat de WesterHarmonie op 11 juni 2023 ten gehore brengt in de Kompaszaal in Amsterdam.

Hierboven: twee delen uit Ratatouille Satirique, een stuk van Erik Satie (1904), gearrangeerd door Johan de Meij.

Het publiek genoot verder van de Charleston en jazz en muziek van componisten als Bartók en Weill. Maar ook moderne stukken werden gespeeld, zoals “Send in the clowns” en “Yellow River”.

De Dorpsraad organiseerde dit evenement voor de bewoners van het landelijk gebied van Amsterdam-West: gezellig aan lange tafels bijpraten en elkaar ontmoeten. De frietkar maakte het compleet. En we hadden geluk met het weer: na de regen (code geel) was het droog en scheen de zon!

Datum:
5 mei 2023