« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Uitgesteld: Vier katten en een panda

9 maart om 13:30 - 14:30

Een ‘kattig’ kinderconcert door de Wester Harmonie

Wil je luisteren naar het muzikale sprookje ‘De Gelaarsde Kat’? Wist je dat een trompet en een tuba ook kunnen mauwen? Kom, als je van katten houdt, op zaterdagmiddag 9 maart 2024 naar de Openbare Bibliotheek Amsterdam (OBA) Slotermeer in buurthuis “ De Honingraat”, Slotermeerlaan 103E.

Daar geeft het orkest van de Wester Harmonie in samenwerking met de OBA tweemaal een gratis ‘kattig’ kinderconcert. Trek je kattentrui aan, verkleed je als kat of neem je lievelingsknuffel mee, want hoe meer katten, hoe meer vreugd!

Elk concert duurt een uur en is speciaal gericht op kinderen in de basisschoolleeftijd.

De Gelaarsde Kat

Op het programma staat Puss in Boots van Franco Cesarini, waarin het verhaal van De Gelaarsde Kat wordt verteld door een verteller. Het orkest zorgt voor de muzikale omlijsting. Verder worden Het Kattenduet van Giacomo Rossini en het welbekende thema van The Pink Panther gespeeld. Een panda sluit met melodieën uit de filmmuziek van Kung Fu Panda het programma af. Tussendoor wordt het een en ander verteld over de instrumenten.

De bibliotheek zorgt voor een tafel met boeken over poezen en muziek.

Het orkest

De Wester Harmonie is een modern symfonisch blaasorkest van ruim 30 amateurmusici onder leiding van de professionele dirigent Rob van der Sterren. Het orkest wil met bijzondere voorstellingen en een opmerkelijke muziekkeuze op laagdrempelige wijze nieuw publiek trekken en de harmonie een eigentijds imago geven. De muzikanten treden daarom graag op in de openlucht, op pleinen, in parken en winkelcentra.

In 2024 bestaat de Wester Harmonie 120 jaar en dat wordt gevierd met een serie concerten voor verschillende doelgroepen. Het kinderconcert is het eerste in deze reeks. Met dit concert willen de muzikanten hun liefde voor muziek delen met het publiek. Vooral met kinderen, want muziek en cultuur zijn belangrijk om al op jonge leeftijd mee in contact te komen.

De Wester Harmonie repeteert wekelijks op vrijdagavond in het Hervormd Lyceum West, Hemsterhuisstraat 79, 1065 JX Amsterdam. Het orkest zoekt nieuwe leden en beschikt over leeninstrumenten. Wie wil meespelen, komt een keer kijken of meldt zich aan. Het orkest bestaat uit ruim 30 hout- en koperblazers en percussionisten met uiteenlopende muzikale ervaring. Veel leden spelen naast dit orkest nog in een ander ensemble zoals een kamerorkest, blaaskwintet, straatorkest of bigband. De leeftijd van de muzikanten varieert van rond de 25 jaar tot 60+. Tenminste één eigenschap delen zij: plezier in het spelen, maar met een serieuze ondertoon.

Datum:
9 maart