Kerst 2019 bij Caro Kookt

Zo rond half november begon het al onder de leden van het onofficiële Wester Kerst-ensemble rond te zingen: “Hebben we eigenlijk al iets van Caro Kookt gehoord?” Want kerstliedjes spelen bij het gezelligste kerstdiner in de Amsterdamse Jordaan – dat is natuurlijk typisch Wester.

Ons ensemble, dit jaar versterkt door Josien op baritonsax, liet zich op alle fronten van haar beste kant zien. De “klap op de vuurpijl” was de toegift met Jingle Bells, waarbij gastvrouw en chefkok Caro hoogstpersoonlijk de sleighbells ter hand nam.

In de Nieuwe Leliestraat ontving Caro dit jaar, op 22 december 2019, veertig gasten en tien muzikanten (al noemt Caro ons liever ‘musici’). Het kerstdiner is dus kleinschaliger dan de eerste keer in 2013, toen zij de WesterHarmonie voor het eerst uitnodigde. Maar, zo werd nu ons verzekerd, dat had absoluut niks met de door ons geproduceerde decibellen te maken. Caro vond het gewoon tijd worden voor wat minder stress. Dus is het kerstdiner van CaroKookt tegenwoordig alleen voor intimi. En de Wester voelt zich vereert daarbij te horen.

Kleinschaliger dus, maar nog steeds supergezellig en een heel dankbare ‘gig’. We zijn zelfs alweer gecharterd voor 2020. We komen graag!

Dennis van der Coelen

Kerstconcert Jordaan CaroKookt

3 gedachten over “Kerst 2019 bij Caro Kookt

1. Ha! Het was mij wederom een groot genoegen jullie te mogen verwelkomen ! Zonder jullie kerstklanken is mijn kerstdiner nooit compleet! Tot december!👋🏼👋🏼👋🏼👋🏼