Café des Etoiles in de Kompaszaal: sfeervol concert

Op zondag 26 juni 2022 gaf de WesterHarmonie een kaas-en-wijn-concert in de Kompaszaal in Amsterdam met als soliste zangeres Sterre Konijn. Het orkest stond onder leiding van dirigent Rob van der Sterren. Het programma was divers en sfeervol. Naast klassieke Franse muziek van Bizet en Offenbach en de musical The phantom of the opera (Andrew Lloyd Webber) klonken er bekende en minder bekende chansons van Brel, Piaf en andere Franse componisten. Denk aan Port d’Amsterdam, La vie en rose, Non, je ne regrette rien, Une belle histoire en een verfijnde medley: Paris Montmartre.

.

Sterre Konijn

Sterre Konijn (1987), een zangeres met een veelzijdige concertpraktijk, treedt regelmatig op op tv en radio, in muziektheater-, cross over- en modern klassieke producties. Zij zingt van het Franse chanson tot Bulgaarse volksmuziek en van jazz tot klassieke avant-garde.

Subsidie

Het Café des Étoiles concert met soliste Sterre Konijn werd mede mogelijk gemaakt door subsidie van het AFK (Amsterdams Fonds voor de Kunst).